Arrow
    Arrow
    Slider

    Gluténérzékeny vagy? Örülj neki, te már biztosan egészségesebb vagy mint gluténfogyasztó társaid! Kíváncsi vagy miért?

    Aki gluténérzékeny vagy cöliákiában szenved pontosan tudja mekkora mértékű életmódváltáson kellett átesnie, hiszen a cöliákia egy az egész szervezetet érintő autoimmun betegség.

    A gluténérzékenység esetében, glutén fogyasztása hatására jellemzően sérülnek a vékonybélben található bélbolyhok, ami emésztőrendszeri panaszokat és súlyos tápanyag-felszívódási zavarokat okoz. A tünetek pedig egész palettát ölelnek fel csakúgy mint a gluténérzékenység típusai.

    Kezelése csak gluténmentes diétával lehetséges, gyógyítani egyelőre nem lehet, így a diétát egész életen át kell tartani.

    Éppen ezért fontos, hogy ezt a hosszú időt élvezetessé, változatossá tegyük és a pozitív oldalát lássuk!

    Lássunk néhány érvet a gluténmentes életmód mellett (amellett, hogy megszűnnek a bosszantó tünetek):

    • rákényszerülsz, hogy alapvetően több és egészségesebb rostot viszel be a szervezetedbe
    • sokkal változatosabban táplálkozol
    • javul a kedélyállapotod
    • megnő a fizikai és szellemi teljesítő valamint stressztűrő képességed
    • csökken az esélyed cukor és bélbetegségek kialakulására
    • nem kell elhízástól tartanod (persze csak ha nem tömöd magad keményítős gluténmentes pékárukkal)
    • új és egészséges ételeket ismersz meg
    • ...és végül rájössz, hogy nem is kell kenyeret-kenyérrel enned, hogy jóllakj!

    "..te már biztosan egészségesebb vagy mint gluténfogyasztó társaid!"

    Tünetek

    A tünetek mindenkinél másképpen jelenhetnek meg, egyszerre több is.

    Ha ezeket tapasztalod már egy ideje rendszeresen, jellemzően többet együttesen, akkor okvetlenül fordulj szakorvoshoz:

    • vashiány, vérszegénység
    • felszívódási zavarok, D-vitamin hiány
    • csonritkulás, hajhullás, töredező köröm
    • fáradékonyság, levertség
    • menstruáció elmaradás, meddőség
    • pajzsmirigyproblémák
    • fogzománc károsodás, fogak korai romlása
    • fejfájás
    • étvágytalanság
    • laktózérzékenység
    • soványság, súlygyarapodási problémák
    • gyerekeknél növekedésben, fejlődésben visszamaradottság, vékonyvégtagok, esetleg erősen
    • puffadt, kidomborodó has
    • hasmenés, hasfájás
    • nagy tömegű emésztetlen zsírfényű széklet
    • haspuffadás 

    Egyes komolyabb betegség sajnos szintén a régebb óta fenálló és fel nem ismert gluténérzékenység rovására írható. Újabb kutatások az autizmust is gluténnel hozzák kapcsolatba.
    Ha elkezded a diétát, ne számíts azonnali hatásra. A tünetek enyhülése általában csak hetekkel a diéta megkezdésétől tapasztalható, és a bélrendszer teljes helyreállása, a bélbolyhok egészséges állpotra való visszaépülése legalább e
    Fontos, hogy ne add fel, mert itt nem szabad csalni és hidd el jön az eredmény!

    Gluténérzékenység típusai, fázisai

    NCGS – vagyis a Nem Cöliákiás Glutén Szenzitivitás
    Hasonló tünetek jelentkeznek rövid időn belül (hasmenés, görcsös hasfájás, puffadás stb.), gluténtartalmú ételek fogyasztását követően, mint általában a gluténérzékenyeknél, de cöliákia orvosilag nem igazolt.

    Látens gluténérzékenység
    A lappangó cöliákiában szenvedők szintén gluténérzékenyek, de a vizsgálat idején még panaszmentesek, a bélbolyhokon biopszia során még károsodás nem látható.

    Csendes gluténérzékenység
    Látszólag tünetmentes, de a bélbolyhoknál már kimutatható a károsodás, elváltozás, valamint a szervezetben már beindult a károsító auto - immunfolyamat.

    Aktív gluténérzékenység
    Vizsgálatokkal kimutatható, és tünetekkel is megmutatkozó fázisa a gluténérzékenységnek.

    Kíváncsi vagy, miért?

    A gluténfogyasztásnak számos mellékhatása kimutatható, akár nem gluténérzékenyekre vonatkozóan is.
    A glutén ahogy a mai formájában esszük, egy hybrid fehérje, ami valójában olyan tüneteket vagy mellékhatásokat produkál az egészséges szervezet számára is, melyet megszűnését csak akkor észleljük, ha elhagyjuk a glutén fogyasztását.

    Nem mellékes, hogy gyakorlatilag ha kell ha nem, majdnem mindenbe teszünk belőle. Mivel olcsó, könnyen elérhető fehérjeforrás, így gyorsan, nagy mennyiségben bekúszott az étrendünkbe, mint kikerülhetetlen szénhidrát, amihez legutóbbi kutatások bizony addiktív hatást is társítottak.

    Azonban tudunk ennél egészségesebb fejérjéket is enni, és persze sokkal lassabban felszívódó szénhidrátokat is!

    Gluténmentes linzer elkészítése

    Hal gluténmentes bundában salátával

    Gluténmentes palacsinta elkészítése

    Nooogluten.hu

    A gluténmentes életmódról kezdőknek és haladóknak: tapasztalatok, tanácsok, receptek, videók.

    Gluténmentes ételek 5 perc alatt:gluténmentes aszalt gyümölcsös truffelKlasszikusok gluténmentes változatban:gluténmentes gyümölcskenyér

    © 2017 Nooogluten - Gluténmentes Élet Könnyedén! | Webdesign by FRIK
    facebook_page_plugin

    gluttube