Gluténmentes home office

    Gluténmentes home office

    Jó dolog a home office és a hirtelen ránk szakadt "szabadság", ráadásul mindezt együtt a családunkkal! Gyerekek rohangálnak körbe-körbe a lakásban, miközben apu, anyu a laptop fölött pötyögve és a telefonon lógva oda-odakiált egyet, hogy "halkabban". De a legnagyobb kihívást nem ez jelenti. Neeeeem. De még csak nem is a "lecke-elsunnyogással" kapcsolatos preventív szülői intézkedések extra erőfeszítései két konferenciahívás között. Neeeeem. Hanem az, hogy meg kell nap-mint-nap oldani az étkezést és egyúttal az egész családnak, méghozzá otthon!

    Kifejtem: apu, anyu bent a munkahelyén lemegy a lifttel a canteenba, vagy kisétál a közeli étterembe, leveszi a polcról napi ételt vagy elhozza a portáról a már reggel kiszállított mikrózós napi ebédmenüt és kész is. Ebéd megoldva, letudva. Gyerekek pedig az iskola, óvoda menzáján esznek, ez is kipipálva. Normál körülmények között az sem okoz problémát ha valamilyen ételallergiával küzd az ember fia, lánya, hiszen bőven akad étterem és kifőzde, ahonnan tudunk magunknak rendelni ilyet. De most nem "normál" körülmények vannak. Mire ez a cikk posztolva lesz, simán előfordulhat, hogy a járvány miatt bezárnak az éttermek is. Vagy egyszerűen csak nem merünk kész ételt rendelni majd sehonnan se egy jó ideig. Előrelátó voltál és nyugodtan hátradőlve ülsz otthon, mert felvásároltad a gluténmentes tartós kenyerek, száraztészták, és minden létező fagyasztott gluténmentes termék többségét? Na igen, de hidd el, egy-két hét után már se kekszet, se tartós kenyeret, se fagyasztott gluténmentes pizzát, sem pedig semmilyen szószos főtt tésztát nem akarsz majd enni. Tehát nem marad más hátra, mint nekirugaszkodni és beletörődni, hogy a munkába-utazással töltött időt most a főzésnek szentelhetjük. 

    Ha eddig nem tetted, eljött az ideje, hogy végre saját készítésű, frissen készült gluténmentes ételeket ehess méghozzá úgy, hogy egyben megtanulod elkészíteni is őket! 

    Ehhez adunk most néhány gyakorlati tanácsot:

    1. Tervezz! 

    Bevásárlólistát sem viccből szokott írni az ember, így hasonló elven működik az is, ha például egy hétre előre megtervezed miket fogsz főzni. Nem kell elsőre nagyot akarni, elég ha egy nap csupán egy főételt készítesz el, de az legalább friss és meleg étel legyen. A legegyszerűbb ha körbenézel a konyhádban és a meglévő alapanyagokhoz illeszted a fogásokat. Vagyis felhasználod amid van éppen otthon. 

    2. Vásárolj a terved alapján és költs kevesebbet!

    Ha előre megtervezted miket főzöl a héten, és ellenőrizted a hozzávalókat, akkor meg fogsz lepődni mennyit spórolsz majd, ha csak a receptekhez való alapanyagokat veszed meg a boltban és nem mindenféle egyebet, amit általában csak úgy feleslegesen a kosaradba teszel. Biztosan Te is észrevetted már, ha több dolgot vásárolsz össze, az is ugyanúgy elfogy, de ha nem veszed meg ezeket, érdekes módon senki sem hiányolja otthon.

    3. Szereld fel a konyhádat! 

    Legyen egy alapvető készleted gluténmentes lisztekből és egy-két nélkülözhetetlen gluténmentes alapanyagból. Ez biztosítja majd Neked, hogy bármilyen körülmények között elő tudj állítani néhány egyszerű fogást is. Kenyereket, tésztaféléket, főként olyasmiket, amiket ha nem tudsz elérni boltokban, ne kelljen megszakítani a gluténmentes diétát vagy egyszerűen csak azért, hogy ne ess kétségbe. Hogy miket tarts otthon és hogyan szereld fel a konyhádat, itt találsz részletes leírást!

    4. Tanuld meg néhány alapétel elkészítését!

    Ez azért jó kezdésnek, mert tudod variálni az ételeket. Ha például szereted a palacsintát, rengeteg féle sós változatát is elkészítheted az édes mellett. Ha tudsz nokedlit készíteni, tökéletes klasszikus egy csirkepaprikás mellé, de jó egy egyszerű tojásos galuskához vagy sztrapacskához is. Ha megtanulsz egy pogácsa receptet, szintén készítheted többféle képpen: medvehagymával, tepertővel, sajttal szórva stb. Listázunk is rögtön néhány alapétel gluténmentes elkészítését:

     Gluténmentes galuska     Gluténmentes baguette     Gluténmentes nyújtható házi tészta    Gluténmentes palacsinta     Gluténmentes gnocci  

    5. Ne szorítkozz késztermékekre!

    "Függetlenítsd" magad a készen kapható gluténmentes lisztkeverékektől. Tény, hogy nagyon kényelmes megoldást nyújthatnak, de ha véletlenül nem jutsz hozzá a boltokban a kedvenc, megszokott gluténmentes palacsintaporodhoz vagy kenyérlisztkeverékedhez, akkor véletlenül se ess kétségbe. Másrészről sokkal izgalmasabb, változatosabb és egészségesebb alapanyagokat ismerhetsz meg, ha saját magad mixeled a gluténmentes lisztjeidet. Ehhez itt találsz rengeteg videóreceptet!

    Végezetül pedig jöjjön néhány pozitív gondolat is a kialakult helyzetre vonatkozóan:

    1. A gyerek nem panaszkodhat egy ideg az iskolai menzakajára, otthon pedig "zéró tolerancia"! :-))

    2. A párod pedig arra, hogy nem vagy elég házias! 

    3. Mivel látják rajtad, hogy minden nap erődön felül teljesítve még főzöl is, így egész biztos, ha eleinte elrontod is az ételt, nem mernek kommentelni és megeszik!

    4. Ha sokáig elhúzódik ez az egész, végül tényleg nem fognak kommentelni a főztödre, de egy idő után már azért, tényleg jól főzöl majd!

    5. Ha lecseng az egész és visszaáll minden a régi kerékvágásba, őszintén tudod majd értékelni, hogy visszamehetsz az irodába dolgozni és kinyit újra az edzőterem!!! :-)))

     

     

     

    Gluténmentes linzer elkészítése

    Hal gluténmentes bundában salátával

    Gluténmentes palacsinta elkészítése

    Nooogluten.hu

    A gluténmentes életmódról kezdőknek és haladóknak: tapasztalatok, tanácsok, receptek, videók.

    Gluténmentes ételek 5 perc alatt:gluténmentes tabbouleh

    Klasszikusok gluténmentes változatban:gluténmentes kakaós csiga

    © 2017 Nooogluten - Gluténmentes Élet Könnyedén! | Webdesign by FRIK
    facebook_page_plugin

    gluttube